Permanentie
Wij zijn 24/7 bereikbaar via ons vaste nummer en garanderen permanente ondersteuning. Voor nachtelijke interventies wordt een vergoeding van €60,00 aangerekend, die maandelijks op factuur wordt verrekend.
In dringende situaties of noodgevallen raden wij u aan eerst het noodnummer 112 te contacteren. Bij ziekenhuisopnames vragen wij u ons zo snel mogelijk te informeren, zodat wij de nodige zorg kunnen afstemmen.


Benodigdheden
Houd onderstaande zaken bij de hand zodat uw zorg vlot kan opgestart en uitgevoerd worden:
-
Uw elektronische identiteitskaart (eID)
Sinds 1 oktober 2017 zijn we wettelijk verplicht de identiteit van elke patiënt te verifiëren via de elektronische derdebetalersregeling. Bewaar deze dus op een toegankelijke plaats. Zonder eID-verificatie kunnen we de derdebetalersregeling niet toepassen. -
Voorschrift van de behandelende arts
Voor de meeste verpleegkundige zorgen is een voorschrift vereist, behalve bij toiletzorg en wondzorg. Bij verlenging van de zorg wordt, indien nodig, een nieuw voorschrift aangevraagd in overleg met de arts. -
Klevertje van het ziekenfonds
Deze kunt u aanvragen bij uw mutualiteit. -
Verzorgingsmateriaal: het nodige materiaal hangt af van uw type zorg en wordt voorgeschreven door de arts of afgestemd met ons team. Het is de bedoeling dat u zelf uw wondzorgmateriaal aankoopt, hierin geven wij u graag advies tijdens het eerste huisbezoek.
01 Thuisverpleging
Wanneer u tijdelijk of permanent hulp nodig hebt bij uw zorg, staan onze thuisverpleegkundigen voor u klaar. Voor de meeste zorgen is een voorschrift van uw arts vereist, behalve bij toiletzorg en wondzorg.
02 Contact
Bij uw eerste contact spreekt u met Maarten of Annelies, onze praktijkcoördinatoren. Zij luisteren naar uw zorgvraag, geven uitleg over onze werking en bereiden samen met u de opstart van uw zorg voor.
Een zorgaanvraag kan telefonisch, per mail of via het contactformulier. Voor een snelle reactie raden we telefonisch contact aan.
03 Eerste huisbezoek
Tijdens het eerste huisbezoek komt een lid van het team Thuisverpleging Willaert bij u langs. Tijdens dit bezoek worden de nodige zorgen uitgevoerd en bespreekt de verpleegkundige samen met u de praktische zaken, zoals communicatie, eventuele extra hulp of materialen en mogelijke voorschriften.
04 Kennismaking
Na de opstart van uw zorg leert u in de daaropvolgende dagen of weken ook de andere verpleegkundigen van ons team kennen.
05 Verlenging / beëindigen van uw zorg
Na verloop van tijd kan uw zorg worden verlengd of afgerond. Een verlenging gebeurt met een nieuw voorschrift van uw arts (voor verpleegkundige zorgen), op vraag van uzelf (bij toiletzorg) of op advies van uw verpleegkundige (bij wondzorg).
06 Vragen?
Heeft u nog verdere vragen?
Weet dat u steeds bij ons team terecht kunt!
We staan voor u klaar.

Werkwijze
Zo starten we samen uw zorgtraject.
%20(1).png)