top of page

Permanentie

Wij zijn 24/7 bereikbaar via ons vaste nummer en garanderen permanente ondersteuning. Voor nachtelijke interventies wordt een vergoeding van €60,00 aangerekend, die maandelijks op factuur wordt verrekend.

In dringende situaties of noodgevallen raden wij u aan eerst het noodnummer 112 te contacteren. Bij ziekenhuisopnames vragen wij u ons zo snel mogelijk te informeren, zodat wij de nodige zorg kunnen afstemmen.

Thuisverpleging Willaert - Ekkow Photography-96-min.jpg
Thuisverpleging Willaert - Ekkow Photography-140.jpg

Benodigdheden

Houd onderstaande zaken bij de hand zodat uw zorg vlot kan opgestart en uitgevoerd worden:

  • Uw elektronische identiteitskaart (eID)
    Sinds 1 oktober 2017 zijn we wettelijk verplicht de identiteit van elke patiënt te verifiëren via de elektronische derdebetalersregeling.  Bewaar deze dus op een toegankelijke plaats. Zonder eID-verificatie kunnen we de derdebetalersregeling niet toepassen.

  • Voorschrift van de behandelende arts
    Voor de meeste verpleegkundige zorgen is een voorschrift vereist, behalve bij toiletzorg en wondzorg. Bij verlenging van de zorg wordt, indien nodig, een nieuw voorschrift aangevraagd in overleg met de arts.

  • Klevertje van het ziekenfonds
    Deze kunt u aanvragen bij uw mutualiteit.

  • Verzorgingsmateriaal: het nodige materiaal hangt af van uw type zorg en wordt voorgeschreven door de arts of afgestemd met ons team. Het is de bedoeling dat u zelf uw wondzorgmateriaal aankoopt, hierin geven wij u graag advies tijdens het eerste huisbezoek. 

01 Thuisverpleging

Wanneer u tijdelijk of permanent hulp nodig hebt bij uw zorg, staan onze thuisverpleegkundigen voor u klaar. Voor de meeste zorgen is een voorschrift van uw arts vereist, behalve bij toiletzorg en wondzorg.

02 Contact

Bij uw eerste contact spreekt u met Maarten of Annelies, onze praktijkcoördinatoren. Zij luisteren naar uw zorgvraag, geven uitleg over onze werking en bereiden samen met u de opstart van uw zorg voor.

Een zorgaanvraag kan telefonisch, per mail of via het contactformulier. Voor een snelle reactie raden we telefonisch contact aan.

03 Eerste huisbezoek

Tijdens het eerste huisbezoek komt een lid van het team Thuisverpleging Willaert bij u langs. Tijdens dit bezoek worden de nodige zorgen uitgevoerd en bespreekt de verpleegkundige samen met u de praktische zaken, zoals communicatie, eventuele extra hulp of materialen en mogelijke voorschriften.

04 Kennismaking

Na de opstart van uw zorg leert u in de daaropvolgende dagen of weken ook de andere verpleegkundigen van ons team kennen.

05 Verlenging / beëindigen van uw zorg

Na verloop van tijd kan uw zorg worden verlengd of afgerond. Een verlenging gebeurt met een nieuw voorschrift van uw arts (voor verpleegkundige zorgen), op vraag van uzelf (bij toiletzorg) of op advies van uw verpleegkundige (bij wondzorg).

06 Vragen?

Heeft u nog verdere vragen?
Weet dat u steeds bij ons team terecht kunt! 
We staan voor u klaar.

Thuisverpleging Willaert - Ekkow Photography-108-min.jpg

Werkwijze

Zo starten we samen uw zorgtraject.

Heeft u nog bijkomende vragen?

bottom of page